Cyfra 6 to jest coś co Miśce nie wchodzi do głowy. Z cyframi 0-5 radzi sobie doskonale i rozpoznaje bez wahania. Po wahaniu rozpoznaje 7 i 8 a reszta kuleje. Dziwne trochę, ale pewnie wynika z braku systematyczności z mojej strony. A może wprowadzałam za dużo na raz. Zatem pora popracować indywidualnie nad cyfrą 6.
Kupiłam niedawno dziewczynom niewielką korkową tablice (nieco większa niż A4), zestaw pinezek do niej i gumek recepturek. Mam kilka pomysłów na jej wykorzystanie, ale na początek zapoznanie. Wiadomo, że Luśka nie da siostrze popracować jak ta ma coś nowego i mega interesującego. Zatem na rozgrzewkę swobodne pinezkowo-gumkowe kompozycje. Luśka szybko się zniechęciła, bo nie miała siły wpijać pinezek. Na początku Miśka jej trochę wbijała, więc zabawiła się nakładając gumki, ale szybko sobie dała spokój.
Po zaspokojeniu ciekawości i lekkiej rozgrzewce mogłyśmy już z Miśką przystąpić do zabawy cyframi. Najpierw przyszykowałam zestaw cyfr 1-6 na małych kartonikach (zostały nam z jakiejś kartki urodzinowej) Przyszpiliłam cyfry w niewielkiej rozsypce i Miśka miała za zadanie połączyć je gumkami od najmniejszej do największej a potem odczytać po kolei.
Tak jej się to spodobało, że po rozmontowaniu gumek sama przyszpiliła cyfry w innych miejscach i znów ułożyła, a potem cieszyła się, że wyszedł inny wzór. Myślę, że to jeszcze powtórzymy za jakiś czas.
Potem wyciągnęłam karty do lekcji trójstopniowej ale tylko w zakresie 1-6. Miśka najpierw ułożyła karty z rysunkami a potem bez wahania dopasowała karty z cyframi. I powiedziała „Łatwizna”.
Potem dałam jej karty w których trzeba dobrać w pary przedszkolaki chłopca z liczbą i dziewczynkę z odpowiednią ilością kropek.
Ponieważ widziałam, że jeszcze nie ma dość wręczyłam jej ostatnią kartę z zadaniem (można pobrać TU). Najpierw musiała powycinać sobie kartoniki.
Potem przypięła sobie pinezkami planszę. Potem na pierwszej pozycji każdej kolumny przypięła sobie kartoniki z cyframi. Pod nimi przypinała kartoniki z odpowiadającą cyfrom liczba elementów.
To było kolejne zadanie, które skomentowała „Łatwizna”, ale pod koniec widać już było zmęczenie, bo zaczynała się irytować jakimiś drobiazgami. Niby łatwizna, ale jednak trzyma ją w napięciu. Zdecydowała, że wystarczy tego ćwiczenia (chyba nie przesadziłam) i na zakończenie dałam jej dwa obrazki do pokolorowanie wg kodu cyfrowego.
To było bardzo intensywne utrwalanie szóstki i na pewno będzie trzeba jeszcze nad tym popracować przy okazji innych tematów na przykład jesiennych. Poniżej zestaw materiałów, które mogą się przydać.
Jabłka:
FREE printable
Inspiracje:
Liście:
FREE printable
Żołędzie
FREE printable
Grzyby
FREE printable
Dynie
FREE printable
Inne jesienne:
FREE printable
Inspiracje:
Inne:
FREE printable
Inspiracje:
Fajne, fajne! Ja czasami żałuję, że moja najmłodsza tak szybko się uczy 😉 Mam (lub znajduję) tyle pomysłów na nowe fajne prace montessoriańskie, ale zanim zabiorę się za wykonanie materiałów lub nawet tylko wydrukowanie, okazuje się że ona już wszystko umie. Przy starszych dzieciach mogłam używać tych samych materiałów kilka razy, przy Ani nie ma to sensu, bo drugi raz są już za łatwe 🙂 Pozdrawiam.
Ja zaliczyłam kilka takich falstartów. Kiedyś chciałam sprawdzić Miśkę jeśli chodzi o analizę obrazu. Zrobiłam jej z wytłaczanki po jajkach i kartoników z kolorowymi naklejkami oraz nakrętek plastikowych układankę i okazała się za łatwa. Raz ułożyła wszystko i już. Ale cyfry nie wchodzą tak szybko i trzeba tu więcej popracować. Oczywiście marne szanse, żebym wykorzystała wszystko co tu zalinkowałam z sieci, ale zrobiłam sobie takie zestawienie, żeby mieć pod ręką jak będziemy robić niektóre tematy i przy okazji przećwiczyć.
Hej, a gdzie można znaleźć pary z przedszkolakami ?
Dobre pytanie. Wydrukowałam je jakiś czas temu i nie zapisałam linka (nawet w pinterest). Próbowałam znaleźć na potrzeby tego wpisu i jak kamień w wodę. Spróbuję jeszcze, ale nie obiecuję.
Znalazłam te karty z przedszkolakami: http://www.teacherspayteachers.com/Product/Match-Me-Printable-Math-Game-Bonus-Display-Cards-Worksheet-68578
Dzjękuję 🙂