Dziś ciąg dalszy przygotowań do stworzenia naszego pierwszego świątecznego lapbooka. Na tapecie jeden z symboli świąt, czyli choinka, która została wykorzystana do ćwiczenia sekwencji i pojęć geometrycznych.
Na początek wydrukowałam na kawałku kolorowego papieru zestaw figur geometrycznych. Wybrałam cztery podstawowe, które Em już zna (koło, kwadrat, trójkąt i prostokąt) i dołożyłam dwie nowe (elipsa i rąb). Każda figura występowała w zestawie trzykrotnie tj. w trzech rozmiarach: małym, średnim i dużym (dla zainteresowanych udostępniam plik PowerPointa z tym zestawem). Figury wycięłam sama, bo Em nie jest jeszcze tak wprawna a zależało mi, żeby jednak miały odpowiedni kształt.
Część pierwsza zabawy, losowanie wymieszanych figur z pojemniczka i nazywanie ich. W ten sposób wprowadziłam dwa nowe pojęcia: elipsa i rąb. Część druga polegała na sortowaniu figur względem kształtów. Oczywiście moja uporządkowana córka poukładała je na gromadki od razu od największej do najmniejszej. Tym samym prawie już wykonała część trzecią zabawy. Ta bowiem polegała na ułożeniu szeregów od najmniejszego do największego elementu.
Kiedy już wszystkie sekwencje były ułożone od lewej do prawej poukładaliśmy je od nowa od góry do dołu i w ten sposób powstały nasze geometryczne choinki. Na koniec wystarczyło tylko przykleić elementy do pasków papieru tworzących pień i las choinek gotowy.
Zestaw w zgrabnej kieszonce wyląduje w naszym lapbooku. Będzie można wracać do niego i na przykład przypominać sobie nazwy figur geometrycznych
Na koniec się przyznam, że pomysł nie jest mój. Znalazłam na Pinterest a pochodzi ze strony mpmideas.com