Utrwalamy cyfrę 6

0
(0)

Cyfra 6 to jest coś co Miśce nie wchodzi do głowy. Z cyframi 0-5 radzi sobie doskonale i rozpoznaje bez wahania. Po wahaniu rozpoznaje 7 i 8 a reszta kuleje. Dziwne trochę, ale pewnie wynika z braku systematyczności z mojej strony. A może wprowadzałam za dużo na raz. Zatem pora popracować indywidualnie nad cyfrą 6.

Kupiłam niedawno dziewczynom niewielką korkową tablice (nieco większa niż A4), zestaw pinezek do niej i gumek recepturek. Mam kilka pomysłów na jej wykorzystanie, ale na początek zapoznanie. Wiadomo, że Luśka nie da siostrze popracować jak ta ma coś nowego i mega interesującego. Zatem na rozgrzewkę swobodne pinezkowo-gumkowe kompozycje. Luśka szybko się zniechęciła, bo nie miała siły wpijać pinezek. Na początku Miśka jej trochę wbijała, więc zabawiła się nakładając gumki, ale szybko sobie dała spokój.

gumki i pinezki gumki i pinezki gumki i pinezki

Po zaspokojeniu ciekawości i lekkiej rozgrzewce mogłyśmy już z Miśką przystąpić do zabawy cyframi. Najpierw przyszykowałam zestaw cyfr 1-6 na małych kartonikach (zostały nam z jakiejś kartki urodzinowej) Przyszpiliłam cyfry w niewielkiej rozsypce i Miśka miała za zadanie połączyć je gumkami od najmniejszej do największej a potem odczytać po kolei.

Cyfry od 1 do 6 Cyfry od 1 do 6 Cyfry od 1 do 6

Tak jej się to spodobało, że po rozmontowaniu gumek sama przyszpiliła cyfry w innych miejscach i znów ułożyła, a potem cieszyła się, że wyszedł inny wzór. Myślę, że to jeszcze powtórzymy za jakiś czas.

Potem wyciągnęłam karty do lekcji trójstopniowej ale tylko w zakresie 1-6. Miśka najpierw ułożyła karty z  rysunkami a potem bez wahania dopasowała karty z cyframi. I powiedziała „Łatwizna”.

pic141002_7326DSC_6771 pic141002_7333DSC_6778

Potem dałam jej karty w których trzeba dobrać w pary przedszkolaki chłopca z liczbą i dziewczynkę z odpowiednią ilością kropek.

pic141002_7339DSC_6784 pic141002_7341DSC_6786

Ponieważ widziałam, że jeszcze nie ma dość wręczyłam jej ostatnią kartę z zadaniem (można pobrać TU). Najpierw musiała powycinać sobie kartoniki.

pic141002_7342DSC_6787

Potem przypięła sobie pinezkami planszę. Potem na pierwszej pozycji każdej kolumny przypięła sobie kartoniki z cyframi.  Pod nimi przypinała kartoniki z odpowiadającą cyfrom liczba elementów.

pic141002_7349DSC_6794 pic141002_7353DSC_6798

To było kolejne zadanie, które skomentowała „Łatwizna”, ale pod koniec widać już było zmęczenie, bo zaczynała się irytować jakimiś drobiazgami. Niby łatwizna, ale jednak trzyma ją w napięciu. Zdecydowała, że wystarczy tego ćwiczenia (chyba nie przesadziłam) i na zakończenie dałam jej dwa obrazki do pokolorowanie wg kodu cyfrowego.

pic141002_7396DSC_6841

To było bardzo intensywne utrwalanie szóstki i na pewno będzie trzeba jeszcze nad tym popracować przy okazji innych tematów na przykład jesiennych. Poniżej zestaw materiałów, które mogą się przydać.

 

Jabłka:

FREE printable

gra roll and color 1-6

gra roll and color, 1-6

jabłonie i jabłka 1-10

Kaligrafia 1-10

Inspiracje:

Gra

Cykl życia jabłoni, 1-6

Liczby 1-6

Liście:

FREE printable

kaligrafia 1-10

Żołędzie

FREE printable

Liczby 1-10

 

Grzyby

FREE printable

Liczby 1-10

liczby 1-7

Kaligrafia 1-10

Dynie

FREE printable

gra roll and cover

Kaligrafia 1-10

 

Inne jesienne:

FREE printable

liczby 3-8

Gra matematyczna „deszcz”

Kolorowanie wg liczb 1-6

Inspiracje:

 

Inne:

FREE printable

Prosta kaligrafia 0-9

Liczenie i kaligrafia

Liczby 1-9

Inspiracje:

Liczby 1-15 i figury – dziurkowanie

Dopasowanka 1-9

 

Kolorowanie wg liczb 1-8

 

Czy podobał Ci się ten wpis?

Proszę, kliknij w gwiazdki i oceń go!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jak dotąd nikt nie ocenił. Bądź pierwszy.

6 myśli w temacie “Utrwalamy cyfrę 6

  1. Fajne, fajne! Ja czasami żałuję, że moja najmłodsza tak szybko się uczy 😉 Mam (lub znajduję) tyle pomysłów na nowe fajne prace montessoriańskie, ale zanim zabiorę się za wykonanie materiałów lub nawet tylko wydrukowanie, okazuje się że ona już wszystko umie. Przy starszych dzieciach mogłam używać tych samych materiałów kilka razy, przy Ani nie ma to sensu, bo drugi raz są już za łatwe 🙂 Pozdrawiam.

    • Ja zaliczyłam kilka takich falstartów. Kiedyś chciałam sprawdzić Miśkę jeśli chodzi o analizę obrazu. Zrobiłam jej z wytłaczanki po jajkach i kartoników z kolorowymi naklejkami oraz nakrętek plastikowych układankę i okazała się za łatwa. Raz ułożyła wszystko i już. Ale cyfry nie wchodzą tak szybko i trzeba tu więcej popracować. Oczywiście marne szanse, żebym wykorzystała wszystko co tu zalinkowałam z sieci, ale zrobiłam sobie takie zestawienie, żeby mieć pod ręką jak będziemy robić niektóre tematy i przy okazji przećwiczyć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *